• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
3WAPM

3WAPM

Automatische Proces Monitoring

  • Features
  • Onze aanpak
  • Branchecases
  • Expert blogs

Touchpoints

Category iconKennis

Wanneer een bedrijf een product of dienst wil verkopen zal er contact moeten plaatsvinden met de klant. Vanaf de eerste kennismaking tot na de levering vinden er contactmomenten plaats. Die noemen we touchpoints. Een touchpoint is dus een contactmoment waarop de klant iets ziet, hoort, leest, vraagt, etc. van / aan een organisatie. Dit zijn de momenten waarop de organisatie een goede indruk op de klant kan maken (of juist niet) en die zijn dus heel belangrijk voor het managen van de klantbeleving. Door de informatie die je bij de touchpoints verzamelt, krijg je inzicht in patronen en dit helpt bij het optimaliseren van het klantproces.

Bij een klantreis zijn er allerlei touchpoints. Dit kunnen echte touchpoints zijn, maar ook momenten waarbij de klant communicatie van de organisatie ervaart die je kunt meten en beïnvloeden, zoals een bezoek aan de eigen website of het klantportaal. Door internet zijn er veel meer mogelijkheden om contact op te zoeken met de klant, daarom moeten er in een online-strategie keuzes gemaakt worden.

Te veel touchpoints kunnen een averechts effect hebben op het gedrag van de klant. Zorg daarom voor een goede balans tussen offline en online touchpoints en de hoeveelheid daarvan.
Offline touchpoints zijn bijvoorbeeld fysieke winkels, de ligging van de panden en hoe het product/dienst gepresenteerd wordt. Andere offline touchpoints die erg populair zijn in traditionele media zijn folders, kranten, posters en verpakkingen. Bij online touchpoints is het veel makkelijker te meten waar de klant vandaan komt dan bij offline contactmomenten. Populaire online touchpoints zijn bijvoorbeed Facebook, Instagram, LinkedIn, E-mail, blogs en nieuwsbrieven. Afhankelijk van het type bedrijf kun je kijken of online, offline of een mix van beide touchpoints het beste aansluit bij de behoefte van de klant.

3 maart 2022 door mvanbeek

Primaire Sidebar

Andere onderwerpen

  • Blogs 'De kracht van data'
  • Documentatie
  • Kennis
  • Rekenmodules
  • Tips
  • Wet- en regelgeving

Lees meer

  • De kracht van data: Het belang van data verzamelen bij woningonderhoud
  • De kracht van data: Het nut van een digitaal klantenpanel
  • De kracht van data: Het verbeteren van primaire processen
  • De kracht van data: De AVG en het verzamelen van data
  • De kracht van data: Verken data-visualisatie met Power BI
Gratis demo

Footer

3WAPM

Wij zijn een energiek bedrijf gespecialiseerd in het meten en monitoren van processen.

Bel direct:   085-2502505

WhatsApp: 085-2502505

E-mail ons: info@3wapm.nl

KvK-nummer: 75263459

Sitemap

  • Features
  • Onze aanpak
  • Branchecases
  • Expert blogs
  • Gratis account
  • Hulp op afstand

Plan een demo

Bent u benieuwd naar 3WAPM. Plan vrijblijvend een online demo in.

Wij vertellen u graag over ons producten en dienstverlening.

Plan een demo

Copyright © 2025 3WAPM · Bedrijfsinformatie · Colofon · Privacy · Algemene Voorwaarden

  • LinkedIn